wtorek, 15 maja 2012

Sernik na biszkopcie














W sobotni wieczór popełniłam bardzo smaczny (moim zdaniem) sernik na biszkopcie. Recepturę na masę serową odnalazłam na opakowaniu serka (twaróg sernikowy z marketu Piotr i Paweł). Na spód wybrałam biszkopt zamiast proponowanego kruchego ciasta, a całość pokryłam cytrynowym lukrem i skórką pomarańczową. :)



Składniki na masę serową:


1kg twarogu (najlepiej gotowy twaróg sernikowy, który nie wymaga mielenia)
200g cukru
4 żółtka
2 szklanki mleka
1 budyń waniliowy
1 cukier wanilinowy
3 łyżki oleju
2 łyżki soku z cytryny

Składniki na biszkoptowy spód:

2 całe jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki

Składniki na lukier cytrynowy:

sok z cytryny
cukier puder

(nie mam ustalonych proporcji - mieszam cukier puder ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny tak, by konsystencja była wystarczająco gęsta)

Przygotowujemy ciasto na spód:

Ubijamy solidnie jajka z cukrem (najlepiej ok. 10 minut). Do gotowej masy dosypujemy stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, delikatnie mieszamy w jedną stronę. Ciasto wylewamy do tortownicy nasmarowanej margaryną/masłem i przysypanej przesianą bułką tartą. Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 180°C.

Sposób przyrządzania masy serowej:


Ucieramy żółtka z cukrem dodając cukier wanilinowy, sok z cytryny oraz olej, a następnie dodajemy po łyżce sera. Do masy wlewamy rozmieszany budyń z mlekiem.


Na upieczony biszkopt wlewamy masę serową i całość pieczemy ok. 50 minut w temperaturze 200°C.


Wystudzone ciasto możemy udekorować lukrem cytrynowym i skórką pomarańczową.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz